Krůtí maso s mrkví, cizrnou a bramborem

22.04.2013 14:10

 

Vydatný a velmi chutný oběd nebo véča. Je to skvělá kombinace - krůtí maso zastupuje bílkoviny, brambory sacharidy a máme tu i zeleninu v podobě mrkve. Oběd nebo večeře hotová do půl hodinky :) 

 

Ingredience

  • krůtí maso 100g = 497 KJ
  • cibule 50g ( přibližně půlka ) = 86 KJ
  • čínské zelí 50g = 6 KJ
  • cizrna 40g = 218 KJ
  • mrkev 150g = 267 KJ
  • brambory 100g = 284 KJ
  • 1/4 slepičího bujónu = 28 KJ

Postup

Nejprve si dáme čtvrtku bujonu do malinkyho hrnečku a zalijeme uvařenou vodou...zamícháme a vytvoříme si tekutý bujon. Část bude do masa a část k mrkvi.

Potom si nakrájíme cibuli na jemno a necháme na sucho osmahnout na pánvi a mícháme jí ( já používam nepřilnavou pánev ). Potom přihodíme krůtí maso na kostičky a osmahneme,přidáme na kousky nakrájené čínské zelí. Zamícháme dohromady, okořeníme libovolným kořením ( mam ráda Fajitas nebo Kebab...) a podlijeme částí bujónu, ztlumíme plamen,přikrejeme pánev poklicí a necháme pomalu obdělávat.

Do kastrůlku si nakrájíme mrkev ( třeba na kolečka) a přidáme cizrnu, podlijeme zbylým vývarem a ještě trochou vody a necháme pod pokličkou dusit doměkka. 

V dalším kastrůlku dáme vařit vodu, osolíme a až začne bublat, vhodíme brambory.

Průběžně mícháme jak maso tak mrkev s cizrnou aby se nám to nepřipálilo. 
Až se nám maso pořádně prodělá ( krůtí trvá o trochu déle než třeba kuřecí) ,mrkev a brambory budou měkké, můžeme podávat :)

 

Můj tip na uchovávání již odměřeného masa:

Dlouho jsem přemýšlela jak to udělat tak, abych měla maso vždy po ruce k použití. Nakonec jsem vymyslela způsob uchování v mrazáku a naprosto mi to vyhovuje. 

Když kupujeme maso tak jedině u nás v Plzni v Rybárně...mají tu velký výběr čerstvého masa a ryb. Většinou si beru krůtí prsa a koupím třeba 2 kila. Přinesu ho domů a tady si ho očistím a nakrájím na kostičky a když to všechno mam nakrájené tak si vezmu potravinářskou fólii, utrhám si několik čtverců fólie a vždycky si fólii položím na kuch.váhu a odměřím si 100g. Zabalím a mám krásně balíček o přesně 100g. Tyhle všechny balíčky pak dám do mrazáku takže kdykoliv potřebuju maso, stačí ho ráno vyndat z lednice, položit jeden ten balíček na talíř a do oběda to samo roztaje a mám už přednakrájené maso.