Zeleninová polévka s červenou čočkou

18.04.2013 20:06

 

Polévky jsou všeobecně výborné při hubnutí protože do sebe přijmete zároveň i hodně vody aniž o tom přemýšlíte....aspoň já si vždycky díky tomu přijdu neskutečně přecpaná aniž bych zkonzumovala nějak moc kalorií...takže ideální pro ty nenažranější :D 

 

 

Ingredience

  • červená čočka 30g = 442 KJ
  • slepičí bujón = 112 KJ
  • mrkev 80g = 142 KJ
  • brambory 100g = 284 KJ
  • cibule 50g = 86 KJ
  • cizrna 30g = 163 KJ ( já používam tu v plechovce,protože mě nebaví když musim tu suchou nechat přes noc namáčet)

  = 1229 KJ

Postup

Nejprve si všechno nakrájíme - já upřednostňuju velké kusy zeleniny v polívce takže krájím spíše na větší ale je to na vás.Odměříme si 30g červené čočky a cizrny.Přidáme bujón ( já dávám nejradši slepičí - přijde mi ta chuť nejlepší ) a zalijeme vodou. Tak nějak aby bylo všechno ponořené. Množství vody je na vás, podle toho jestli chcete mít polévku hustější nebo řidší a taky musíte počítat s tím, že se trochu při vaření odpaří.Dáme vařit a ze začátku musíme pohlídat aby se nám čočka nepřipálila dole, protože ona je taková potvora a usazuje se vespodu a pak se tam připálí. Ale stačí ze začátku zamíchat a až to začne bublat tak už to hlídat nemusíme,dáme na hrnec pokličku a necháme vařit. Trvá to tak 20 minutek maximálně. Jde jen o to aby byla mrkev a brambory měkké :) 

 

Co se týče bujonu tak já používám tenhle:

- já jsem si docela navykla bujon používat i do normálních jídel, např. si dám čtvrtku téhle kostky k masu a podleju vodou a to maso pak má daleko lepší chuť ;)

 

Dobrou chuť