Dušená mrkev s mandlemi a čočkou

26.04.2013 15:14

 

Zdá se vám to jako divná kombinace? :) Když vyzkoušíte,zjistíte že je to naprosto skvělý! 
Jediné co bych chtěla říct je, že by se neměli kombinovat rostilnné a živočišné bílkoviny - to znamená že čočka obsahuje rostilnné bílkoviny a proto taková ta "klasická" kombinace párku s čočkou je špatná. Ikdyž ono mnohdy ten levný párek neobsahuje skoro žádné maso, takže pak není problém že by se "tloukli" bílkoviny....ale párek opravdu nedoporučuji.

Proto jsem nezvolila k čočce maso ale musela jsem vymyslet něco jiného. Napadla mě tahle kombinace a myslím, že vám bude chutnat :)

 

 

Ingredience

  • čočka 50g = 686 KJ
  • mrkev 200g = 356 KJ
  • mandle 10g = 260 KJ
  • 1/2 kostky bujónu = 56 KJ

Postup

Nejlepší je začít čočkou a to o pár hodin dříve. Namočte si jí, bude se vám potom dělat kratší dobu. Až vám trochu nabobtná a změkne, můžeme začít vařit. Přidáme bobkový list a nové koření - stačí jedna kulička protože máme té čočky docela málo,tak aby to nebylo moc cítit. Osolíme a necháme dělat na vodě. V druhém hrnci si dáme nakrájenou mrkev s bujonem a na vodě necháme dusit doměkka. Pokud chcete,můžete část toho bujonu dát do čočky,bude mít trochu jinou chuť :). Když máme čočku i mrkev měkkou , nandáme na talíř a posypeme 10g mandlí - já používám tyhle nakrájené na plátky, přijde mi to lepší než mít 5 mandlí v celku :) 

 

Přeju vám dobrou chuť ;)