Mrkvový dort

22.04.2013 12:06

Mrkvový dort. Neskutečná mňamka! Našla jsem tenhle recept na stránkách Kluci v akcihttps://www.ceskatelevize.cz/porady/10084897100-kluci-v-akci/ ) , protože jsem hledala dort pro mojí mamku k svátku. Pořád jsem nevěděla který ale tenhle mě zaujal a nakonec jsem vybrala dobře, protože chutná opravdu skvěle :)

Mrkový dort je sám o sobě vždy vláčný a "mokrý" díky té mrkvi ale právě díky tomu mi chutná. Může to vypadat moc pracně ale je to docela zvládnutelné, nejhorší je na závěr to zdobení kokosem...hlavně si uděláte v kuchyni dobrej svinčík :D ale stojí to za to. Kdyby jste se divili co to je nahoře za kuličky tak je to Physalis - exotické ovoce. Když se podíváte tak to vypadá jako mrkve které jsou v tom dortu zapíchlé :) ( https://exoticke-ovoce.coajak.cz/home/physalis-mochyne/physalis-mochyne-popis.htm ) 

Musim říct že je to skvělá alternativa nějakých tučných čokoládových a přeslazených dortů, neříkám že je dietní ale určitě zdravější než většina máslových,šlehačkových dortů... :)

Ingredience

KORPUS:

  • 5 vajec velikosti L
  • 200g jemného třtinového cukru na pečení
  • 1 vanilkový cukr
  • 1 citron
  • 500g jemně strouhané mrkve
  • 150g mletých vlašských ořechů
  • 150g mletého kokosu
  • 300 ml slunečnicového oleje
  • 200g mouky celozrnné jemně mleté pšeničné
  • 20g jedlé sody
  • 1/2 lžičky soli

TVAROHOVÝ KRÉM:

  • 150g másla
  • 100g cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 750g tvarohu (nejlépe ve vaničce)
  • 1 šlehačka 33%
  • 100g sekanných mandlí nebo mletých ořechů na posypání
  • trochu mletého kokosu na stěny ( já jsem koupila 200g balíček takže 150g šlo do korpusu a zbytek mi stačil na stěny)
  • mandle v čokoládě a Physalis - na ozdobu

Postup

Příprava korpusu: Celá vejce ušleháme s oběma cukry, vmícháme citronovou kůru i šťávu, postupně všechny další ingredience – mrkev, ořechy, kokos, olej, mouku smíchanou s jedlou sodou a sůl. Dobře promícháme a vlijeme do vymazané a strouhankou vysypané formy, pečeme při 165–170 °C asi 50 minut. Jakmile se těsto odlepuje od formy a nelepí se zapíchnutá špejle, je pečeno.

Příprava krému:Změklé máslo ušleháme s oběma cukry, vmícháme tvaroh (je-li příliš vodnatý, přes plátýnko vymačkáme) a na závěr dotuha ušlehanou šlehačku.

Dort rozkrojíme podélně napůl. Větší část krému namažeme na rozkrojený korpus, zbytek si necháme na pomazání vrchní části i stran dortu. Zdobíme nasucho opraženými sekanými mandlemi nebo mletými oříšky.

 

Dobrou chuť :)